PLÁNY UČIVA

Zde naleznete přehledy učiva:

Tematické plány učiva_měsíční_5.A_Válalová_2023_2024.pdf

 

Tematické plány učiva

5. ročník – 5. A         školní rok 2023/2024

 

Tematický plán učiva - měsíční

ZÁŘÍ 2023, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

4.– 8. 9. 2023

 

 

          ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• zopakuje si vědomosti a dovednosti osvojené v 

  předchozích ročnících, především si opakuje pravopisné

  vědomosti spojené s vyjmenovanými slovy

• píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách

• sestaví osnovu a na jejím základě vytvoří písemný projev

  s dodržením časové posloupnosti

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je

• volně reprodukuje text

 

 

            ANGLICKÝ JAZYK

• představí se, pozdraví

• počítá do 100

• rozumí instrukcím a dává je

• tvoří pravidelné i nepravidelné množné číslo

• rozlišuje mezi použitím a/an

• používá vazbu there is/are při popisu obrázku

 

 

 

                      MATEMATIKA

▪ počítá v oboru přirozených čísel 0-1 000 000

• píše a čte víceciferná čísla

• pracuje s číselnou řadou, porovnává čísla

• pracuje s číselkou osou

• pamětně a písemně sčítá a odčítá víceciferná čísla

• určuje čísla o n-větší/menší

• zapisuje a čte zlomky, rozlišuje pojmy čitatel a

   jmenovatel

• zapisuje vyznačené části geometrického útvaru

   zlomkem

• modeluje zlomky v kruhu, síti, na úsečce a složitějších

  geometrických útvarech

• porovnává zlomky se stejným jmenovatelem nebo

  čitatelem

• řeší slovní úlohy

• doplňuje číselné tabulky

• řeší nestandardní úlohy

• rýsuje úsečky, polopřímky, přímky

• provádí grafický součet, rozdíl úseček, porovnává

  úsečky

• rýsuje různoběžky, kolmice, rovnoběžky

• měří délky úseček

• rýsuje kruh a kružnici, zjišťuje jejich poloměr a průměr

• určuje typy trojúhelníků

• vyhledá pravoúhlé trojúhelníky

• pracuje se souměrnými útvary

 

                        NÁŠ SVĚT

• zopakuje a upevní si učivo ze 4. ročníku

• popíše podmínky pro život na Zemi

• vyjmenuje složky neživé přírody

• vysvětlí pojem gravitace

• vysvětlí střídání ročních obdobích, dne a noci

• popíše koloběh vody v přírodě

• vyjmenuje nerosty a horniny

• zná, jak vzniká půda

• zná, co půda obsahuje

 

 

• opakuje a doplňuje si učivo

   ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Vyjmenovaná slova a slova příbuzná

Komunikační a slohová výchova

Vyprávění

Osnova vyprávění

Literární výchova

Práce s textem

Čtení a naslouchání

 

 

 

 

 

 

          ANGLICKÝ JAZYK

Unit 1 Introduction      

1.A Hello Pozdravy, představování

1.B In the classroom: a/an, rozkaz, čísla 0-100

1.C Numebrs, 1.D How do you spell that?

   Alpabet, množné číslo (i nepravidelné),popis

   obrázku: There´s, There are …

Culture

English- Across the Curriculum

Project: My life

 

                   MATEMATIKA

Co už umím ze 4. třídy

 

G – Co už znám z geometrie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         NÁŠ SVĚT

Žijeme na Zemi

Podmínky života na Zemi – neživá příroda

Gravitace

Ochranný obal Země

Teplo a světlo

Vzduch

Voda

Nerosty a horniny

Půda

 

Hlavní události nejstarších dějin

Opakování učiva

Česká republika

Cestujeme po ČR, kraje ČR

Pracovní učebnice ČJ

1.týden str. 1

2.týden str. 2–4

3.týden str. 5-7

4.týden str. 8-9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

1.týden str. 4 - 5

2.týden str. 6-8

3.týden str. 9-11

4.týden str. 12-15

 

 

 

 

 

 

 

Učebnice str. 5–15

PS str. 5-14

Učebnice str. 86-90

PS str. 44-47

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Učivo je opakováno

formou týdenních

úkolů

 

 

 

 

 

 

 

 

Učivo opakováno formou

Center aktivit

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

  11. – 15. 9. 2023

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

 

 18. – 22. 9. 2023

 

 

 

 

  1. týden

 

 

25. – 29. 9. 2023

čtvrtek státní svátek

 

 

Tematický plán učiva - měsíční

ŘÍJEN 2023, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 2. – 6. 10. 2023

 

 

             ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• pracuje s významem slov – užívá synonyma, uvádí

  antonyma a významy slov vícevýznamových

• opakuje si vědomosti o stavbě slov: vyhledává kořen-

   předponovou a příponovou část slova

• opakuje psaní skupin bě/bje, pě, vě/vje a nově skupin

  mě/mně

• pozná a pochopí pravidla pro psaní předložek s, z a

  předpon s-, z-, vz-

• zopakuje si body pro popis osoby

• popíše vybranou osobu

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je

• volně reprodukuje text

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

                  ANGLICKÝ JAZYK

• pojmenuje jednotlivé země

• používá sloveso být v kladu a záporu

• pojmenuje členy rodiny

použije správné přivlastňovací jméno s konkrétní osobou

popovídá o sobě

 

 

 

                      MATEMATIKA

▪ pamětně násobí a dělí víceciferná čísla

• řeší slovní úlohy na porovnávání typu kolikrát více/méně

• porovnává čísla podílem

• používá správnou posloupnost výpočtu jednotlivých

   početních operací

• písemně násobí

• odhadne výsledek písemného násobení

• doplňuje číselné tabulky a číselné pyramidy

• řeší slovní úlohy

• seznamuje se s pojmem rovnice

• hledá řešení jednoduchých rovnic

• seznamuje se s pojmem nerovnice

• pracuje s kalkulačkou

• pracuje s mapou

• řeší nestandartní úlohy

• rozlišuje trojúhelníky podle délek stran

• porovnává pravoúhlé trojúhelníky

• rýsuje trojúhelník

• vypočítá obvod trojúhelníku

• orientuje se v plánku

• upevňuje si návyky správného rýsování

 

                            NÁŠ SVĚT

• popíše životní podmínky v jednotlivých podnebných

  pásech

• zařadí rostlinstvo a živočišstvo do jednotlivých pásem a

  oblastí

• zařadí ČR do podnebného pásu

• popíše situaci v českých zemích po skončení třicetileté

  války

• vysvětlí, proč obyvatelé českých zemí trpěli v období

  třicetileté války

• průběžně se seznamuje s názvy a základními prvky

  uměleckých slohů (baroko, renesance)

• porovná současný způsob výuky a způsob výuky v 18. st.

• vysvětlí význam J. A. Komenského

      ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Slovo a význam

Stavba slova

Psaní mě/mně, bě/bje, pě, vje/vě

Předložka s, z

Předpony s-, z-, vz-

Komunikační a slohová výchova

Popis osoby

Literární výchova

Práce s textem

Čtení a naslouchání

Knihovna jako zdroj informací

Základy literatury

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                ANGLICKÝ JAZYK

Unit 2 Friends and family

2.A Where are you from? Názvy zemí

        Sloveso být – klad a zápor

2.B My family: názvy členů rodiny,

                          přivlastňovací zájmena

                          přivlastňování pomocí ´s

2.C Mickey, Millie and Mut

 

                       MATEMATIKA

Pamětné násobení a dělení víceciferných čísel

Vztahy mezi čísly

 

G – Trojúhelník

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            NÁŠ SVĚT

Rozmanitost přírody

Podnebné pásy

 

Novověk – naše země za vlády králů

Habsburkové českými králi

Jak se žilo na začátku novověku

Baroko

Pracovní učebnice ČJ

5.týden str. 10-11

6.týden str. 12–14

7.týden str. 15-16

8.týden str. 17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

5.týden str. 16

6.týden str. 17

7.týden str. 18-19

8.týden str. 20

 

 

 

 

 

Učebnice str. 16–23

PS str. 15–20

 

Učebnice str. 91-93

PS str. 48-50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Učivo realizováno formou

Badatelen

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 9. – 13. 10. 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 16. – 20. 10. 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

23. – 27. 10. 2023

čtvrtek, pátek podzim. prázd.

 

 

 

Tematický plán učiva - měsíční

LISTOPAD 2023, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

  1. týden

 

 

  1. 10. – 3. 11. 2023

 

 

 

       ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• poznává podstatná jména

• určuje u podstatných jmen rod (životnost), číslo, pád a

   vzor

• tvoří správné tvary podstatných jmen

• časuje slovesa ve všech způsobech

• píše správně – í ve slovesných zakončením přítomného

  času a správnou koncovku v příčestí činném v základních

  případech shody přísudku s podmětem

• rozumí pravidlům shody přísudku s několikanásobným a

  nevyjádřeným podmětem

• popíše předmět, dbá na uspořádanost popisu, zachovává

   určitý postup

• hovoří o výhodách a nevýhodách komunikace na

  sociálních sítích

• vytvoří plakát na společnou akci (zná, co by měl plakát

   pbsahovat)

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je

• volně reprodukuje text

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

                   ANGLICKÝ JAZYK

• pojmenuje členy rodiny, jednotlivé země, dny v týdnu

• použije správné přivlastňovací zájmeno s konkrétní

  osobou

• povídá o své rodině

• utvoří správně otázku

 

 

 

                      MATEMATIKA

• hledá vztahy mezi proměnými x a y

• doplňuje tabulky závislostí

• sestavuje tabulky závislostí

• pracuje s grafem

• pracuje se soustavou souřadnic

• určuje souřadnice bodů

• znázorňuje body v soustavě souřadnic

• řeší slovní úlohy

• tvoří sloupkový diagram

• hledá a třídí statistické údaje

• řeší nestandartní úlohy

• vyjádří celek různými zlomky

• vypočítá celek, je-li dán zlomek 1/n a část, která mu

   odpovídá

• vypočítá celek, je-li dán zlomek m/n a část, která mu

   odpovídá

• sčítá zlomky se stejným jmenovatelem pomocí obrázků

  a zapisuje součet zlomků

• odčítá zlomky se stejným jmenovatelem pomocí

   obrázků a zapisuje rozdíl zlomků

• zapisuje a čte smíšená čísla

• převádí smíšené číslo na zlomek s čitatelem větším než

  je jmenovatel a obráceně

• sčítá, odčítá a porovnává smíšená čísla a zlomky

• vyhledává rovnoběžníky

• rýsuje rovnoběžník

• zjišťuje vlastnosti úhlopříček čtverce a obdélníku

• rýsuje čtverec a obdélník

• vypočítá obvod čtverce a obdélníku

• provádí převody jednotek

• odhaduje délky

• upevňuje si návyky správného rýsování

 

                           NÁŠ SVĚT

• objasní význam Slunce pro Život na Zemi

• porovná planety Sluneční soustavy

• vyjmenuje planety Sluneční soustavy

• popíše fáze Měsíce

• objasní význam reforem císařovny Marie Terezie a císaře

  Josefa II.

• vysvětlí pojmy osvícenství a osvícenci

• určí autory státní hymny

• posoudí, jak vynálezy změnily život lidí

 

 

      ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Podstatná jména

Koncovky podstatných jmen

Slovesa

Shoda přísudku s podmětem

Základní skladební dvojice.
Podmět holý a rozvitý.
Přísudek holý a rozvitý.
Část podmětová a část přísudková.
Několikanásobný podmět, vyjádřený a

nevyjádřený podmět.

Komunikační a slohová výchova

Popis předmětu

Nebezpečí z internetu

Plakát

Literární výchova

Práce s textem

Povídání nad knihou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  ANGLICKÝ JAZYK

Unit 2 Friends and family

2.C Sloveso být – otázka, odpověd

2.D What day is it today? Dny v týdnu

Culture, Revision, Project_My family

Unit 3 My world

3.A I´ve got a computer: slovíčka technická

       Zařízení, Sloveso „to have got“ – klad

 

                     MATEMATIKA

Závislosti

Zlomky

 

G – Rovnoběžníky

G – Test Co už umím

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       NÁŠ SVĚT

Žijeme ve vesmíru

Měsíc

Slunce

Sluneční soustava

Hvězdy, galaxie a vesmír

Pozorování vesmíru ze Země

Pozorování vesmíru z vesmíru

 

Novověk – naše země za vlády králů

Vláda Marie Terezie a Josefa II.

Vynálezy mění život lidí (18. a 19. století)

Pracovní učebnice ČJ

  9.týden str. 18-21

10.týden str. 22–25

11.týden str. 26

12.týden str. 27-28

13.týden str. 29-31

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

  9.týden str. 21

10.týden str. 22 - 23

11.týden str. 24-27

12.týden str. 28-29 do cv. 3

13.týden str. 29 – 30

 

 

 

 

Učebnice str. 24-35

PS str. 21-32

 

Učebnice str. 94-96

PS str. 52-54

PS str. 51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Učivo realizováno formou

Badatelen a Učíme se venku

 

 

 

  1.  týden

 

 

  6. – 10. 11. 2023

 

 

 

 

 

  1.  týden

 

 13. – 17. 11. 2022

     pátek. státní svátek

 

 

 

  1. týden

 

 

20. – 24. 11. 2023

 

 

 

 

  1. týden

 

27. 11.– 1. 12. 2023

 

 

Tematický plán učiva - měsíční

PROSINEC 2023, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

  1. týden

 

 

  4. – 8. 12. 2023

 

 

 

 

 

         ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• vyhledá přídavná jména

• přiřadí přídavné jméno ke vzoru tvrdému a měkkému

• seznámí se s pravopisem koncovek přídavných jmen

  měkkých

• vypráví o našich tradicích a svátcích

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

                ANGLICKÝ JAZYK

• řekne, které předměty, mazlíčky vlastní

• zeptá se kamaráda, které předměty, mazlíčky vlastní

• pojmenuje barvy

• porovná 2 obrázky a označí rozdíly

 

 

 

                      MATEMATIKA

• čte a zapisuje čísla větší než milion

• určuje počet řádů čísel

• počítá po milionech, desetimilionech, stamilionech

• zapisuje čísla rozvinutým zápisem

• znázorňuje čísla na číselné ose

• porovnává čísla

• pracuje s uspořádanou řadou

• zaokrouhluje víceciferná čísla

• pamětně a písemně sčítá a odčítá víceciferná čísla

• počítá s kalkulačkou

• řeší rovnice a nerovnice

• dělí víceciferná čísla dvojciferným dělitelem

• řeší slovní úlohy

• řeší nestandartní úlohy

• skládá mnohoúhelníky z papíru

• určuje počet stran a počet vrcholů mnohoúhelníků

• správně pojmenuje mnohoúhelníky

• kreslí mnohoúhelníky

• rýsuje mnohoúhelníky

• vypočte obvod mnohoúhelníku

• rýsuje pravidelný šestiúhelník

• upevňuje si návyky správného rýsování

 

                              NÁŠ SVĚT

• vysvětlí význam botanických a zoologických zahrad

• vyjmenuje různé druhy prostředí živých organismu v ČR

  (ekosystémy)

 

 

• zhodnotí život v českých zemích koncem 19. a poč. 20.

  století

• seznámí se s průběhem 1. světové války

• popíše život Čechů a Slováků za 1. světové války

     ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Přídavná jména-měkká, tvrdá

Přídavná jména měkká (vzor jarní)

Komunikační a slohová výchova

Vánoce se blíží-tradice a svátky (popis a

vyprávění)

Literární výchova

Práce s textem

Čtení a naslouchání

 

 

 

 

 

 

 

 

                     ANGLICKÝ JAZYK

Unit 3 My world

3.A Sloveso „to have got“ – zápor

3.B Mut´s present: barvy, umístění přídavných

       jmen ve větě

3.C Have you got a pet? Domácí mazlíčci, sloveso

       „to have got“ otázka

 

                   MATEMATIKA

Čísla větší než milion

 

G – Mnohoúhelníky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                NÁŠ SVĚT

Pozorování rostlin a živočichů v botanických a

zoologických zahradách

Význam botanických a zoologických zahrad

Co už víme o České republice

Společenstva v České republice

 

Významné události nových českých dějin

České země ve 2. polovině 19. století

První světová válka

Jak jsme žili za války

Pracovní učebnice ČJ

14.týden str. 32

15.týden str. 33-34

16.týden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

14.týden str. 29-30 cv. 1, 2

15.týden str. 30 - 31

16.týden str. 32-33

 

 

 

 

Učebnice str. 36-41

Pracovní sešit str. 33-36

Učebnice str. 97-99

PS str. 55-59

 

 

 

  1. týden

 

 

 11. – 15. 12. 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 18. – 22. 12. 2023

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

25. – 29. 12. 23

celý týden vánoč. prázd.

 

Tematický plán učiva - měsíční

LEDEN 2024, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

  1.  týden

 

 

   1. – 5. 1. 2024

pondělí, úterý vánoč. prázd.

 

 

 

 

 

       ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• seznámí se s pravopisem koncovek přídavných jmen

  tvrdých

• seznámí se s pravidly pravopisu u přídavných jmen

  přivlastňovacích

• seznámí se s jmennými tvary přídavných jmen (přísudek

  jmenný)

• zopakuje si pravidla vyprávění

• dokončí vypravování

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

           ANGLICKÝ JAZYK

• hovoří o vyučovacích předmětech ve škole

• orientuje se v rozvrhu hodin

• získá povědomí o školách v Anglii a Walesu

• pojmenuje části lidského a zvířecí těla

• vyjádří, kolik je hodin

• zeptá se na čas a odpoví na podobnou otázku

 

 

                        MATEMATIKA

• zapíše, čte a znázorní zlomky se jmenovateli 10, 100,

  1 000

• zapíše desetinné zlomky jiným zlomkem

• zapíše desetinné zlomky smíšeným číslem

• vyznačuje desetinné zlomky a smíšená čísla na číselné

  ose

• porovnává desetinné zlomky a smíšená čísla pomocí

   číselné osy

• orientuje se na číselné ose

• počítá úlohy typu 2/10 z 80, o 9/10 více/méně, 7/10 z ? je

  35

• sčítá a odčítá desetinné zlomky a smíšená čísla

• určuje souřadnice bodů vyjádřené desetinnými zlomky

• převádí délkové, objemové jednotky a jednotky

  hmotnosti

 

                           NÁŠ SVĚT

• vysvětlí, do které skupiny živých organismů patří člověk

• zopakuje si hlavní znaky savců

• popíše orgánové soustavy lidského těla

• popíše základní stavbu kostry

• popíše podle obrázky hlavní svaly

• vysvětlí, jak člověk využívá svou sílu

• objasní vznik Československé republiky

• uvede nejvýznamnější osobnosti

      ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Přídavná jména tvrdá (vzor mladý, mladá, mladé)

Přídavná jména přivlastňovací

Jmenné tvary přídavných jmen

Komunikační a slohová výchova

Vyprávění – Příhoda na řece

Literární výchova

Práce s textem

Povídání nad knihou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               ANGLICKÝ JAZYK

Unit 3 My world

3.D My school: Předměty ve škole, školství v

        Anglii a Walesu, popis těla

Revision, My project

Unit 4 Time

4.A What´sthe time, please? Určování času, 

       předložky související s časovými údaji

 

                  MATEMATIKA

Desetinné zlomky

Pololetní test

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             NÁŠ SVĚT

Člověk – součást přírody

Společné znaky člověka s ostatními živočichy

Stavba lidského těla

Opěrná soustava (kostra)

Svalová soustava

 

Novověk – naše země po vzniku republiky

Vznik Československé republiky

Co bylo potřeba

Jak republika hospodařila

Jak se žilo v nové republice

 

Pracovní učebnice ČJ

18.týden

19.týden str. 35-36, 40-41

20.týden str. 37–39

21.týden str. 42-43

22.týden str.44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

18.týden str. 34

19.týden str. 35 - 37

20.týden str. 38-39

21.týden str. 40

22.týden str. 41

 

 

 

 

 

Učebnice str. 42-47

PS 2 str. 5-10

PS 1 str.37-43, 60

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

  8. – 12. 1. 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

 15. – 19. 1. 2024

 

 

 

 

 

 

  1.  týden

 

 

 

 

22. – 26. 1. 2024

 

 

 

 

 

  1.  týden

 

 

 

  1. 1. – 2. 2. 2024

pátek 2. 2. polol. prázd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematický plán učiva - měsíční

ÚNOR 2024, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

 

 

 

  1.  týden

 

 

 

  5. – 9. 2. 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

     ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• seznámí se s pravidly stupňování přídavných jmen

• opakuje znalosti o přídavných jménech

• vyjmenuje slovní druhy

• přiřazuje slova k slovním druhům

• zopakuje znalosti o podstatných a přídavných jménem

• zopakuje si, z jakých částí se skládá dopis

• napíše dopis

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

                     ANGLICKÝ JAZYK

• pohovoří a popíše každodenní aktivity

• pohovoří a popíše volný čas

 

 

 

 

                     MATEMATIKA

▪ zapíše a čte desetinné číslo s řády desetin, setin a tisícin

• zapíše desetinný zlomek nebo smíšené číslo desetinným

   číslem a obráceně

• modeluje desetinná čísla v kruhu, čtvercové síti, na

  úsečce i pomocí složitějších geometrických útvarů

• modeluje desetinné číslo pomocí eurominci

• vyznačuje desetinné číslo na číselné ose

• porovnává desetinná čísla pomocí číselné osy a zápisu

• poznává souřadnice bodů vyjádřené desetinnými čísly

• převádí délkové, objemové jednotky a jednotky

   hmotnosti a obsahu

• určuje obvod a obsah mnohoúhelníků ve čtvercové síti

• určuje obvod a obsah čtverce a obdélníku pomocí vzorce

• převádí čtverečné jednotky

• řeší slovní úlohy

• doplňuje tabulky

• orientuje se v plánku bytu

• řeší nestandardní úlohy

• upevňuje si návyky správného rýsování

• hledá souměrné stavby na obrázcích

• tvoří souměrné stavby pomocí kostek

• zjišťuje počet os souměrnosti čtverce, obdélníku, kruhu a

  trojúhelníku

• dokresluje souměrné obrázky ve čtvercové síti

• převádí jednotky délky a obsahu

 

                           NÁŠ SVĚT

• vysvětlí, proč je krev pro lidské tělo důležitá

• popíše složení krve

• zná, jak dělíme cévy

• změří si srdeční tep

• zná druhy krvácení a seznámí se s první pomocí

• popíše dýchací soustavu

• uvede, jak předcházet onemocněním dýchacích cest

• seznámí se se základy první pomoci při zástavě dechu,

  vdechnutí cizího tělesa

• seznámí se s hlavními událostmi 2. světové války

• popíše, co znamenal roku 1948 v našich dějinách

• popíše život lidí v totalitě

      ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Stupňování přídavných jmen

Procvičování přídavných jmen

Slovní druhy

Podstatná jména

Přídavná jména

Komunikační a slohová výchova

Psaní dopisu

Literární výchova

Práce s textem

Čtení a naslouchání

 

 

 

 

 

 

 

 

                 ANGLICKÝ JAZYK

Unit 4 Time

4.B My day: každodenní činnosti, přítomný čas

       prostý

4.C Free time: volnočasové činnosti, přítomný čas

       prostý

 

                   MATEMATIKA

Desetinná čísla

G – Obsahy rovinných obrazců

G – Souměrnosti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           NÁŠ SVĚT

Člověk – součást přírody

Oběhová soustava

Dýchací soustava

 

Novověk – naše země po vzniku republiky

Druhá světová válka

V naší republice po válce

Rok 1948

Co změnila komunistická vláda

Co lidé museli a nesměli v době nesvobody

Pracovní učebnice ČJ

23.týden str. 45

24.týden

25.týden str. 46–47

26.týden str. 48-50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

23.týden str. 42

25.týden str. 43

26.týden str. 44

 

 

 

 

Učebnice str. 52-60

PS 2 11-16

Učebnice str. 100-106

PS 2 44-47

 

 

 

  1. týden

 

 

 

 

 12. – 16. 2. 2024

     jarní prázdniny

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

19. – 23. 2. 2024

 

 

 

 

  1.  týden

 

 

  1. 2. – 1. 3. 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematický plán učiva - měsíční

BŘEZEN 2024, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

  1.  týden

 

 

   4. – 8. 3. 2024

 

 

 

 

      ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• rozděluje zájmena k jednotlivým druhům

• užívá správné tvary zájmen já, ty, on, ona, můj

• rozděluje číslovky na určité a neurčité

• určí mezi nimi základní, řadové, násobné a druhové

• užívá správně tvary číslovek dvě, obě, tři, čtyři

• vytvoří pozvánku na akci třídy

• vyplní složenku, podací lístek

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

                     ANGLICKÝ JAZYK

• užívá přítomný čas prostý v kladu, záporu a otázce ve

  všech osobách

• hovoří a píše o svém volném čase

 

 

 

 

 

                          MATEMATIKA

• vyjadřuje čas v různých časových pásmech

• převádí jednotky času

• přiřazuje jednotky času k časovým údajům

• řeší slovní úlohy

• čte a zapisuje římské číslice

• převádí jednotky hmotnosti

• uspořádá údaje podle hmotnosti

• převádí jednotky objemu

• uspořádá objemové údaje podle velikosti

• řeší nestandardní úlohy

• vyhledává tělesa v architektuře a v okolním prostředí

• určuje vlastnosti těles

• rýsuje sítě krychle a kvádru

• rozlišuje sítě jehlanu, kužele, válce

• řeší slovní úlohy

• převádí jednotky obsahu

• vypočítá povrch krychle a kvádru ze sítě

• vypočítá povrch papírových krabiček

• upevňuje si návyky správného rýsování

 

                               NÁŠ SVĚT

• popíše, jakou cestou prochází v lidském těle potrava,

  kterou přijímáme

• popíše zásady zdravé výživy

• popíše potravinovou pyramidu

• sestaví jídelníček zdravé a vyvážené stravy

• popíše vylučovací a kožní soustavu

• popíše, jak pečovat o kůži

• vyjmenuje činnosti mozku (ovládané vůlí, neovládané

  vůlí)

• seznámí se s novodobými dějinami

• vypráví o událostech 17. listopadu

• vypráví o dalších významných událostech v ČR

      ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Slovní druhy – zájmena: druhy zájmen

Zájmena-skloňování: já, ty, on, ona, můj, má, mé

Slovní druhy – číslovky: druhy číslovek

Číslovky-skloňování

Slovní druhy-slovesa

Komunikační a slohová výchova

Pozvánka (Oznámení)

Složenka, podací lístek

Literární výchova

Práce s textem

Čtení a naslouchání

Povídání nad knihou

 

 

 

 

 

 

                ANGLICKÝ JAZYK

Unit 4 Time

4.D Mickey, Millie and Mut: příběh, přítomný

      čas prostý

Culture – sport, Music

Revision, Your project

 

 

 

                  MATEMATIKA

Jednotky času, hmotnosti, objemu

Římské číslice

 

G - Tělesa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          NÁŠ SVĚT

Člověk – součást přírody

Trávící soustava

Vylučovací soustava

Kožní soustava

Nervová soustava

 

Novověk – naše země po vzniku republiky

Pokus o nápravu (rok 1968)

Sametová revoluce

Rozdělení ČR

Události posledních let

 

Pracovní učebnice ČJ

27.týden str. 51 - 52

28.týden str. 53

29.týden str. 54-55

30.týden str. 56

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

27.týden str. 46

28.týden str. 47

29.týden str. 43-44

30.týden str.50 - 51

 

 

 

 

Učebnice str. 61-62

PS 2 17-20

Učebnice str. 107-110

PS 2 49-51

 

 

 

  1.  týden

 

 

  11. – 15. 3. 2024

 

 

 

 

 

 

  1.  týden

 

 

 

 18. – 22. 3. 2024

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

25. – 29. 3. 2024

čtvrtek, pátek velik. prázd.

 

 

Tematický plán učiva - měsíční

DUBEN 2024, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

  1. týden

 

 

 

 

1. – 5. 4. 2024

pondělí velikon. prázd.

 

 

 

 

 

       ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• procvičuje určování dalších slovních druhů

• vhodně užívá vět jednoduchých a souvětí ve svých

   mluvených i psaných projevech

• seznamuje se s psaním čárky ve větě i v souvětí

• rozlišuje spisovnou a nespisovnou češtinu a v

  odpovídajících situacích se snaží využívat spisovnou

  podobu

• dá popis pracovního postupu do správného pořadí

• vymyslí krátký příběh

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je

• volně reprodukuje text

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

                     ANGLICKÝ JAZYK

• popíše místnost

• rozumí slyšenému popisu pokoje

• řekne a napíše, kde se předmět nachází

• popíše dům

• vyhledá konkrétní údaje ve čteném popisu

• pojmenuje budovy, místa ve městě

• rozumí popisu města a umístění budov v něm

 

                       MATEMATIKA

• pamětně a písemně sčítá desetinná čísla bez přechodu

  desítky

• pamětně a písemně sčítá desetinná čísla s přechodem

  desítky

• pamětně a písemně odčítá desetinná čísla bez přechodu

  desítky

• pamětně a písemně sčítá desetinná čísla s přechodem

  desítky

• zaokrouhluje desetinná čísla

• násobí 10, 100, 1 000

• dělí 10, 100, 1 000

• provádí výpočty s desetinnými čísly na kalkulačce

• staví z kostek podle fotografie a obrázku

• určuje pohledy shora, zepředu, zprava u dané stavby

• zjišťuje objem stavby počtem krychlí

• připravuje se na výpočet objemu krychle a kvádru

• dokresluje souměrné stavby

• rozvíjí si prostorovou představivost

• řeší nestandardní úlohy

 

                               NÁŠ SVĚT

• vyjmenuje smyslové orgány

• uvede příklady našich smyslů

• objasní, proč je důležité chránit naše smyslové orgány

   před poškozením

• ví, z čeho se skládá a jak pracuje hormonální soustava

• ví, z čeho se skládá a jak pracuje rozmnožovací soustava

• rozlišuje vývojová stádia člověka

• zhodnotí změny probíhající v těle dívek a chlapců v

   období puberty

• orientuje se v bezpečném způsobu sexuálního chování

  dívek a chlapců

• zná základní práva a povinnosti

• zná, jak můžeme ovlivnit fungování státu

• popíše dělení státní moci

• vysvětlí, jak stát zajišťuje bezpečnost

• popíše, co stát zajišťuje a podporuje

• vysvětlí, co je to občanská společnost

• zná pravidla fungování v lidské společnosti

• ví, co jsou to média

• vysvětlí, jak nás média a reklama ovlivňují

     ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Slovní druhy: příslovce, předložky, spojky,

částice, citoslovce

Psaní čárky ve větě a v souvětí

Stavba souvětí

Spisovnost a nespisovnost

Komunikační a slohová výchova

Popis pracovního postupu

Vyprávění

Literární výchova

Práce s textem

Čtení a naslouchání

Povídání nad knihou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                ANGLICKÝ JAZYK

Unit 5 Places

5.A My room: nábytek, předložky místa

5.B Our house: dům, místnosti, There is/There are

5.C Our town: místa a budovy ve městě, vazba

       There is/There are otázka

 

 

 

               MATEMATIKA

Počítání s desetinnými čísly

Test učiva – Co už umím

 

G – Stavby z krychlí

G – Test učiva Co už umím

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               NÁŠ SVĚT

Člověk – součást přírody

Smyslová soustava

Hormonální soustava

Rozmnožovací soustava

Období lidského života

 

Jsme občané České republiky

Česká republika – demokratický stát

Proč žijeme ve státě

Občanská společnost

Media a my

 

Pracovní učebnice ČJ

31.týden str. seznamuje 57–58 do cv.3

32.týden str. 58-59

33.týden str. 60-61

34.týden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

31.týden str. 52–53

32.týden str. 53

33.týden str. 54–55

34.týden str.56–57

 

 

 

 

Učebnice str. 63-73

PS 2 21-27

Učebnice str. 111-113

PS 2 52

PS2 str. 48

 

 

 

  1.  týden

 

 

 

 

  8. – 12. 4. 2024

 

 

 

 

¨

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

 

 15. – 19. 4. 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

 

22. – 26. 4. 2024

 

 

Tematický plán učiva - měsíční

KVĚTEN 2024, 5. ročník

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

29.4. – 3. 5. 2024

  středa 1. 5. stát. svátek

 

 

 

 

 

 

           ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• poznává v textu přímou a nepřímou řeč

• píše velká písmena ve vlastních jménech

• zopakuje si a utřídí vědomosti a dovednosti nabyté v

  5.ročníku i v ročnících předcházejících

• poznávání časopisů pro děti a mládež

• seznámí se s inzeráty v časopisech

• vytvoří si vlastní inzerát

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je

• volně reprodukuje text

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

                     ANGLICKÝ JAZYK

• pojmenuje budovy, místa ve městě

• rozumí popisu města a umístění budov v něm

• zeptá se a odpoví na otázky týkající se umístění konkrét-

  mích míst ve městě

• zeptá se kamaráda, co umí/neumí dělat, na podobnou

  otázku odpoví

• získá povědomí o původu názvů britských míst, o bydlení

  v Británii

• popíše fyzický vzhled osob

• nakreslí osobu podle popisu

 

                       MATEMATIKA

▪ ukazuje teploty (celých čísel) na teploměru

• ukazuje celá čísla na číselné ose

• znázorňuje celá čísla na číselné ose

• čte a zapisuje celá čísla

• porovnává celá čísla pomocí číselné osy

• uspořádá celá čísla

• řeší nerovnice

• řeší nestandardní úlohy

• počítá měsíční úsporu peněz

• počítá spoření na dovolenou

• propočítá výměnu peněz

• vybere finančně výhodnější dovolenou

• pracuje s kalkulačkou

• vyhledává informace ve vlakovém jízdním řádu

• naplánuje cestu vlakem

• pracuje s informační tabulí

• vyhledává na internetu

 

                               NÁŠ SVĚT

• vysvětlí, co je to rodina a k čemu slouží

• vysvětlí pojem mezilidské vztahy

• zná pravidla slušného chování

• ví, jak řešit konflikt

• vysvětlí pojem rasismus, ekologické a společenské

  globální problémy

• ví, co je to šikana, týrání a sexuální zneužívání a jak se

  správně zachovat

• ví, jak se správně chovat a komunikovat na internetu

• vysvětlí pojem kyberšikana

• uvědomuje si nebezpečí různých druhů závislostí

  (alkohol, drogy, automaty, počítačové hry …)

• na mapě vyhledá moře a oceány oblévající pobřeží

  Evropy

• na mapě vymezí hranice Evropy

• na mapě rozezná evropské nížiny a hory

• na mapě vyhledá evropské státy a k nim přiřadí hlavní

   města

• objasní, co je hlavním cílem Evropské unie

• vysvětlí, co pro náš stát znamená členství v Evropské

   unii

• stručně popíše (podle mapy) povrch, vodstvo,

   zemědělství a průmysl v sousedních státech

      ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Přímá a nepřímá řeč

Psaní velkých písmen

Psaní i, í, y, ý

Opakování

Komunikační a slohová výchova

Inzerát

Literární výchova

Práce s textem

Čtení a naslouchání

Povídání nad knihou (referát)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 ANGLICKÝ JAZYK

Unit 5 Places

5.C Our town: místa a budovy ve městě, vazba

       There is/There are otázka

5.D Mickey, Milie and Mut: can/can´t

Culture: An English town; English Across the

Curriculum: History: towns and cities

Revision; Project

Unit 6 People

6.A My friends: popis osob

 

 

                       MATEMATIKA

Celá čísla

Hospodaříme s penězi

Práce s daty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               NÁŠ SVĚT

Člověk ve společnosti

Rodina

Soužití mezi lidmi

Šikana, týrání a sexuální zneužívání

Člověk a informace

Zdraví a závislosti

 

Jsme obyvatelé Evropy

Evropa – náš domov

Naši sousedé: Co víme o Slovensku?

                       Co víme o Rakousku?

                        Co víme o Německu?

                        Co víme o Polsku?

Žijeme v Evropské unii

Pracovní učebnice ČJ

35.týden str. 62 - 63

36.týden str. 64-65

37.týden str. 66-67

38.týden str. 68-69

39.týden str.70-71

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

35.týden str. 56–57

36.týden str. 58-59

37.týden str. 60–61

38.týden str.62–63

39.týden str.64 - 65

 

 

 

 

 

 

Učebnice str. 74-75

                      56 - 57

PS 2 28-30

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

  6. – 10. 5. 2024

středa 8. 5. stát. svátek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

 

 

 13. – 17. 5. 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

 

20. – 24. 5. 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

  27. – 31. 5. 2024

 

 

 

 

Tematický plán učiva - měsíční

ČERVEN 2024, 5. ročník

 

Časové rozložení

                 Konkretizované výstupy

                      Učivo

Poznámky

 

 

 

  1. týden

 

 

   3. – 7. 6. 2024

 

 

 

 

      ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

• zopakuje si a utřídí vědomosti a dovednosti nabyté v

  5.ročníku i v ročnících předcházejících

• pozná reklamu a popíše manipulativní komunikaci v ní

• popíše příklady chování v případě manipulování s jeho

  osobou a začíná je využívat

• najde rozdíl mezi textem informativním, zábavním,

   reklamním

• čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas

• zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním

• odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo

   výběrem

• dramatizuje texty

• vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je

• volně reprodukuje text

• při jednoduchých rozborech literárních textů používá

  elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka,

  báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec,

   režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický

   přívlastek, bajka, povídka)

 

 

                     ANGLICKÝ JAZYK

• vyjádří, co lidé dělají

• vyjádří, co má na sobě

• popíše svoje a kamarádovo oblečení

 

 

 

                       MATEMATIKA

▪ porovnává víceciferná čísla

• znázorňuje víceciferná čísla na číselné ose

• zaokrouhluje víceciferná čísla

• doplňuje číslice do zápisu čísel

• řeší nerovnice

• pamětně sčítá, odčítá, násobí a dělí víceciferná čísla

• řeší rovnice

• řeší slovní úlohy

• převádí jednotky času, objemu a hmotnosti

• počítá se zlomky

• počítá s desetinnými čísly

• pracuje s tabulkami

• řeší nestandardní úlohy

• graficky porovnává úsečky, provádí jejich grafický

  součet a rozdíl

• odhaduje a měří délky úseček

• rýsuje kolmice, rovnoběžky a různoběžky

• určuje vzájemné polohy kružnic

• rýsuje různé typy trojúhelníků

• rozeznává mnohoúhelníky

• převádí jednotky délky a obsahu

• vypočítá obsah a obvod jednoduchých mnohoúhelníků

• pracuje se souměrnými útvary

• vypočítá povrch krychle a kvádru

• poznává sítě kvádru

• staví stavby z krychlí

• upevňuje návyky správného rýsování

 

                               NÁŠ SVĚT

• zná zásady při cestě do školy a ze školy

• bezpečně ovládá pravidla chodce a cyklisty

• ví, jak se bezpečně chovat při sportu

• zná pravidla při setkání s toulavými zvířaty

• ví, jaké nebezpečí číhá v domácnosti

• zná pravidla pro poskytnutí první pomoci

• natrénuje si postup při volání zdravotnické záchranné

  služby

• seznámí se s pravidly chování při vyhlášení mimořádné

  události

• vyjmenuje mezinárodní organizace a vysvětlí

   jejich význam

• seznámí se s pojmem globalizace

• ví, jak přispět k ochraně životního prostředí

       ČESKÝ JAZYK A LITERATURA

Jazyková výchova

Opakování

Komunikační a slohová výchova

Reklama

Literární výchova

Práce s textem

Čtení a naslouchání

Povídání nad knihou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 ANGLICKÝ JAZYK

Unit 6 People

6.B Saturday morning: přítomný čas průběhový

6.C Are we going to the shops? Přítomný čas

       průběhový otázka

6.D Clothes: oblečení, How much…? Story

 

                       MATEMATIKA

Opakování

 

G – Opakování

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               NÁŠ SVĚT

Člověk ve společnosti

Osobní bezpečí

Přivolání odborné pomoci

Mimořádné události

 

Jsme obyvatelé světa

Naše role ve světě

Pracovní učebnice ČJ

40.týden str. 72 - 73

41.týden str. 74-75

42.týden str. 76-83

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Book

40.týden str. 66–67

41.týden str. 68-69

42.týden str. 70–71

 

 

 

 

Učebnice str. 77-81

PS 2 32-39

 

Učebnice str. 114–117

PS2 str. 54-56

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 

  10. – 14. 6. 2024

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

 

 17. – 21. 6. 2024

 

 

 

 

 

 

 

  1. týden

 

24. – 28. 6. 2024

 

 

Tematický plán učiva

HUDEBNÍ VÝCHOVA

 

   Časové

 rozložení

 

   Konkretizované výstupy

           

               Učivo

 

      Metody a formy práce

 

      Poznámky

 

 

 

 

 

 

Září

 

Říjen

 

Listopad

 

Prosinec

 

Leden

 

Únor

 

Březen

 

Duben

 

Květen

 

Červen

 

 

 

 

 

 

• osvojí si nejméně 10 písní

• pozná rozdíl mezi legátem a

  staccatem – používá při přednesu

  písní

• při správném pěveckém dýchání

  prodlužuje výdech, váže tóny

• rozlišuje melodii od doprovodu

• na lidových písních aplikuje

  dvojhlas

Pěvecké činnosti – správná pěvecká

technika, melodie, doprovod

Lidová a umělá píseň

Populární píseň

Koruna

Lidový dvojhlas

 

 

Rozezpívání

 

Melodie, rytmus

 

Rytmická cvičení

 

Dynamika, psaní značek

 

Rytmické hry

 

Psaní not

 

Píseň lidová, píseň umělá

 

Intonační cvičení

 

Melodicko – rytmický doprovod

 

Tanečky

 

Doplňování rytmu písničky

 

Melodické hádanky

 

Doplňování rytmu

 

Melodické hry

 

Rytmická štafeta

 

 

Správné dýchání

Artikulační cvičení

 

Lidová píseň

Umělá píseň

 

TV – rytmická

gymnastika a tanec

 

Vyjádření představy

pohybem, zvukem

 

Relaxační chvilky

• tvoří doprovod k lidovým písním

  pomocí dvou tónů

• rozpoznává předehry, mezihry a

  dohry

• aplikuje hru na tělo

Tvořivé činnosti – jednoduchý doprovod

písní, předehra, mezihra

• doprovodí písně na rytmických

   nástrojích
• rytmizuje říkadla
• využije hudební nástroje k

  předehře a dohře

• používá notu i pomlku osminovou,

  čtvrťovou, půlovou i celou

• doplní takt ve 2/4, 3/4, 4/4 taktu

Rytmus

Metrum

Doprovod písně

Předvětí a závětí

Rytmizace říkadel

Rytmické doprovody písní (Orffovy

hudební nástroje).

• na vybraných poslechových

  skladbách rozezná dvojdílnou a

  třídílnou hudební formu, rondo

• seznámí se se skladbami v podání

  pěveckých sborů (dětského,

  mužského, ženského, smíšeného)

• aktivně poslouchá písně lyrické,

  žertovné, hymnické

• aktivně poslouchá státní hymnu

Poslechové činnosti – hudební formy,

Sbory

Státní hymna

Třídní hymna

• zná pojmy repetice, houslový klíč
• umí napsat houslový klíč
• rozlišuje délky not a umí je zapsat
• pozná dynamická znaménka p,

  mf, f a umí je v písni použít

Orientace v notovém zápisu

• zjistí a pozná zajímavé epizody ze

  života hudebních skladatelů

Skladatelé

• pohybem vyjádří třídobý takt

• používá kroky se zhoupnutím

Pohybové činnosti – vyjádření hudby

pohybem

Pohybový doprovod znějící hudby (3/4 a 4/4 takt, valčík, menuet)

Pohybové vyjádření hudby (pantomima a pohybová improvizace)

Orientace v prostoru (pamětné uchování

tanečních pohybů)

Menuet, jazzový tanec (charleston)


 

Tematický plán učiva

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

 

   Časové

 rozložení

 

                         Konkretizované výstupy

           

                      Učivo

 

      Poznámky

 

 

 

 

 

Září

 

Říjen

 

Listopad

 

Prosinec

 

Leden

 

Únor

 

Březen

 

Duben

 

Květen

 

Červen

 

 

 

 

 

 

• rozvíjí představivost a tvořivost, ohraničuje představy určité situace, děje

  a charakterizuje je

• vyjádří děj, prostorové vazby mezi obrazovými prvky a poměr jejich

   velikosti, hlavně figur

• vyjádří barevný kontrast a rozmístěním obrazových prvků prostor

• vyjádří pohyb a charakteristiku postav

• barvou vyjádří určitou náladu (veselost, smutek, dramatičnost)

• vědomě využívá tvarovou a barevnou nadsázku

• prezentuje a hodnotí svoji práci na základě daných kritérií

 

 

 

Tematické práce

 NS – mapa

 

Sebehodnocení

• pozoruje, výtvarně vnímá a analyzuje tvar a růst zajímavých přírodnin

• osvojuje si technické dovednosti při používání čistých, lomených a

  tmavých barev

• pozoruje barvy přírody na vycházce, pozoruje vhodná výtvarná díla,

  barevné fotografie.

• vystihuje barvy přírody, vyhledává vhodnou barevnost k přírodním

  tvarům

• poznává a využívá symetrii přírodních tvarů při výtvarném zpracování

  různými technikami

 

Výtvarné osvojování přírody

• na základě přímého pozorování analyzuje znaky předmětu a výtvarně ho

  zobrazuje

• vystihuje barevnost předmětu

• vyjadřuje barevný a světelný kontrast předmětu a pozadí, předměty

  zobrazuje v malých skupinách

• načrtne jednotlivé architektonicky zajímavé objekty a využije je jako

  základní obrazové prvky ve volné tematické kompozici

 

Výtvarné osvojování předmětů

• využívá výrazovost barvy na vyjádření představy a fantazie při malbě

  jednotlivých fantastických bytostí

• uplatňuje základní principy barevné harmonie

 

Barva a linie

• pozná rozdílné vlastnosti a tvárné možnosti různých plastických

  materiálů

• z jednoduchých základních tvarů (koule, válec) modeluje užitkové

  předměty

• prořezáváním, nalepováním, ubíráním a vytlačováním vytváří různé typy

   dekorativních kachlíků

 

Modelování a organizace prostoru

• poznává a chápe principy a smysl dekorativní tvorby z hlediska závislosti

  předmětu od materiálu

• vhodně zařazuje dekorativní prvky, vytvářené různými technikami,

  používá různý materiál a nástroje

• vytváří dekorativně užitkové předměty z různých materiálů

 

Dekorativní práce

• poznává různé způsoby uměleckého vyjádření skutečnosti v malbě,

  sochařství

• seznamuje se se základními prvky architektury (renesance, baroko)

• seznamuje se s výtvarnou úpravou knihy (druh, velikost a typ písma,

  umístění, ilustrací, titulní list, tiráž, předsádka, přebal, vazba)

• navštěvuje výstavy, regionální památky a zajímavosti

• seznamuje se s druhy lidového umění (např. lidový kroj, hračka, kraslice,

  lidová architektura…)

 

Výtvarné umění a umělecký sloh

 

Tematický plán učiva

PRACOVNÍ ČINNOSTI

 

   Časové

 rozložení

 

                                 Konkretizované výstupy

           

               Učivo

 

   Poznámky

 

Září

 

Říjen

 

Listopad

 

Prosinec

 

Leden

 

Únor

 

Březen

 

Duben

 

Květen

 

Červen

 

• poznává vlastnosti papíru a jiných materiálů (tloušťka, hrubost, ohebnost, savost,

  velikost ..)

• pracuje podle přesně daného postupu

• stříhá a prostřihuje s pečlivostí

• dělí na přesné části – polovina, čtvrtka …

• obkreslí s přesností šablonu a přesně vystřihuje

• kombinuje různé druhy materiálů

• sešívá dvě textilie

• pozná symboly značek na textilu

• seznamuje se s různými modelovacími hmotami

• vytváří z různých modelovacích hmot jednoduché dekorativní ozdoby

• rozlišuje materiály z živé a neživé přírody a vhodně je užívá k práci

 

 

 

Práce s drobným materiálem

 

 

• skládá a rozkládá geometrická tělesa (krychle, kvádr, různé tvary krabiček)

• pracuje se slovním návodem

• přesně odměřuje a vystřihuje

• provádí konstrukce z krabiček dle vlastního návrhu

 

Konstrukční činnost

• seznamuje se s neznámými pokojovými rostlinami, vyhledává o nich informace

  v literatuře

• rozlišuje jedovaté a nebezpečné pokojové rostliny, rostliny jako drogy

• pečuje o rostliny dle nabytých zkušeností

 

Pěstitelské práce

• provede vhodný výběr a nákup potravin na přípravu rychlého občerstvení

• dodržuje čistotu a pořádek při přípravě občerstvení

• při přípravě občerství dbá na zásady správného stravování

• sestaví jídelníček dle zásad správné výživy

• popíše jednoduchý elektrospotřebič

• připraví slavnostní tabuli

• zhotoví jednoduchý pokrm dle své fantazie

 

Příprava pokrmů