PLÁNY UČIVA
Tematické plány učiva_měsíční_5.A_Válalová_2023_2024.pdf
Tematické plány učiva
5. ročník – 5. A školní rok 2023/2024
Tematický plán učiva - měsíční
ZÁŘÍ 2023, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
4.– 8. 9. 2023
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • zopakuje si vědomosti a dovednosti osvojené v předchozích ročnících, především si opakuje pravopisné vědomosti spojené s vyjmenovanými slovy • píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách • sestaví osnovu a na jejím základě vytvoří písemný projev s dodržením časové posloupnosti • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je • volně reprodukuje text
ANGLICKÝ JAZYK • představí se, pozdraví • počítá do 100 • rozumí instrukcím a dává je • tvoří pravidelné i nepravidelné množné číslo • rozlišuje mezi použitím a/an • používá vazbu there is/are při popisu obrázku
MATEMATIKA ▪ počítá v oboru přirozených čísel 0-1 000 000 • píše a čte víceciferná čísla • pracuje s číselnou řadou, porovnává čísla • pracuje s číselkou osou • pamětně a písemně sčítá a odčítá víceciferná čísla • určuje čísla o n-větší/menší • zapisuje a čte zlomky, rozlišuje pojmy čitatel a jmenovatel • zapisuje vyznačené části geometrického útvaru zlomkem • modeluje zlomky v kruhu, síti, na úsečce a složitějších geometrických útvarech • porovnává zlomky se stejným jmenovatelem nebo čitatelem • řeší slovní úlohy • doplňuje číselné tabulky • řeší nestandardní úlohy • rýsuje úsečky, polopřímky, přímky • provádí grafický součet, rozdíl úseček, porovnává úsečky • rýsuje různoběžky, kolmice, rovnoběžky • měří délky úseček • rýsuje kruh a kružnici, zjišťuje jejich poloměr a průměr • určuje typy trojúhelníků • vyhledá pravoúhlé trojúhelníky • pracuje se souměrnými útvary
NÁŠ SVĚT • zopakuje a upevní si učivo ze 4. ročníku • popíše podmínky pro život na Zemi • vyjmenuje složky neživé přírody • vysvětlí pojem gravitace • vysvětlí střídání ročních obdobích, dne a noci • popíše koloběh vody v přírodě • vyjmenuje nerosty a horniny • zná, jak vzniká půda • zná, co půda obsahuje
• opakuje a doplňuje si učivo |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Vyjmenovaná slova a slova příbuzná Komunikační a slohová výchova Vyprávění Osnova vyprávění Literární výchova Práce s textem Čtení a naslouchání
ANGLICKÝ JAZYK Unit 1 Introduction 1.A Hello Pozdravy, představování 1.B In the classroom: a/an, rozkaz, čísla 0-100 1.C Numebrs, 1.D How do you spell that? Alpabet, množné číslo (i nepravidelné),popis obrázku: There´s, There are … Culture English- Across the Curriculum Project: My life
MATEMATIKA Co už umím ze 4. třídy
G – Co už znám z geometrie
NÁŠ SVĚT Žijeme na Zemi Podmínky života na Zemi – neživá příroda Gravitace Ochranný obal Země Teplo a světlo Vzduch Voda Nerosty a horniny Půda
Hlavní události nejstarších dějin Opakování učiva Česká republika Cestujeme po ČR, kraje ČR |
Pracovní učebnice ČJ 1.týden str. 1 2.týden str. 2–4 3.týden str. 5-7 4.týden str. 8-9
Book 1.týden str. 4 - 5 2.týden str. 6-8 3.týden str. 9-11 4.týden str. 12-15
Učebnice str. 5–15 PS str. 5-14 Učebnice str. 86-90 PS str. 44-47
Učivo je opakováno formou týdenních úkolů
Učivo opakováno formou Center aktivit |
11. – 15. 9. 2023
|
|||
18. – 22. 9. 2023
|
|||
25. – 29. 9. 2023 čtvrtek státní svátek
|
Tematický plán učiva - měsíční
ŘÍJEN 2023, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
2. – 6. 10. 2023
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • pracuje s významem slov – užívá synonyma, uvádí antonyma a významy slov vícevýznamových • opakuje si vědomosti o stavbě slov: vyhledává kořen- předponovou a příponovou část slova • opakuje psaní skupin bě/bje, pě, vě/vje a nově skupin mě/mně • pozná a pochopí pravidla pro psaní předložek s, z a předpon s-, z-, vz- • zopakuje si body pro popis osoby • popíše vybranou osobu • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je • volně reprodukuje text • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • pojmenuje jednotlivé země • používá sloveso být v kladu a záporu • pojmenuje členy rodiny použije správné přivlastňovací jméno s konkrétní osobou popovídá o sobě
MATEMATIKA ▪ pamětně násobí a dělí víceciferná čísla • řeší slovní úlohy na porovnávání typu kolikrát více/méně • porovnává čísla podílem • používá správnou posloupnost výpočtu jednotlivých početních operací • písemně násobí • odhadne výsledek písemného násobení • doplňuje číselné tabulky a číselné pyramidy • řeší slovní úlohy • seznamuje se s pojmem rovnice • hledá řešení jednoduchých rovnic • seznamuje se s pojmem nerovnice • pracuje s kalkulačkou • pracuje s mapou • řeší nestandartní úlohy • rozlišuje trojúhelníky podle délek stran • porovnává pravoúhlé trojúhelníky • rýsuje trojúhelník • vypočítá obvod trojúhelníku • orientuje se v plánku • upevňuje si návyky správného rýsování
NÁŠ SVĚT • popíše životní podmínky v jednotlivých podnebných pásech • zařadí rostlinstvo a živočišstvo do jednotlivých pásem a oblastí • zařadí ČR do podnebného pásu • popíše situaci v českých zemích po skončení třicetileté války • vysvětlí, proč obyvatelé českých zemí trpěli v období třicetileté války • průběžně se seznamuje s názvy a základními prvky uměleckých slohů (baroko, renesance) • porovná současný způsob výuky a způsob výuky v 18. st. • vysvětlí význam J. A. Komenského |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Slovo a význam Stavba slova Psaní mě/mně, bě/bje, pě, vje/vě Předložka s, z Předpony s-, z-, vz- Komunikační a slohová výchova Popis osoby Literární výchova Práce s textem Čtení a naslouchání Knihovna jako zdroj informací Základy literatury
ANGLICKÝ JAZYK Unit 2 Friends and family 2.A Where are you from? Názvy zemí Sloveso být – klad a zápor 2.B My family: názvy členů rodiny, přivlastňovací zájmena přivlastňování pomocí ´s 2.C Mickey, Millie and Mut
MATEMATIKA Pamětné násobení a dělení víceciferných čísel Vztahy mezi čísly
G – Trojúhelník
NÁŠ SVĚT Rozmanitost přírody Podnebné pásy
Novověk – naše země za vlády králů Habsburkové českými králi Jak se žilo na začátku novověku Baroko |
Pracovní učebnice ČJ 5.týden str. 10-11 6.týden str. 12–14 7.týden str. 15-16 8.týden str. 17
Book 5.týden str. 16 6.týden str. 17 7.týden str. 18-19 8.týden str. 20
Učebnice str. 16–23 PS str. 15–20
Učebnice str. 91-93 PS str. 48-50
Učivo realizováno formou Badatelen |
9. – 13. 10. 2023
|
|||
16. – 20. 10. 2023
|
|||
23. – 27. 10. 2023 čtvrtek, pátek podzim. prázd.
|
Tematický plán učiva - měsíční
LISTOPAD 2023, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • poznává podstatná jména • určuje u podstatných jmen rod (životnost), číslo, pád a vzor • tvoří správné tvary podstatných jmen • časuje slovesa ve všech způsobech • píše správně – í ve slovesných zakončením přítomného času a správnou koncovku v příčestí činném v základních případech shody přísudku s podmětem • rozumí pravidlům shody přísudku s několikanásobným a nevyjádřeným podmětem • popíše předmět, dbá na uspořádanost popisu, zachovává určitý postup • hovoří o výhodách a nevýhodách komunikace na sociálních sítích • vytvoří plakát na společnou akci (zná, co by měl plakát pbsahovat) • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je • volně reprodukuje text • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • pojmenuje členy rodiny, jednotlivé země, dny v týdnu • použije správné přivlastňovací zájmeno s konkrétní osobou • povídá o své rodině • utvoří správně otázku
MATEMATIKA • hledá vztahy mezi proměnými x a y • doplňuje tabulky závislostí • sestavuje tabulky závislostí • pracuje s grafem • pracuje se soustavou souřadnic • určuje souřadnice bodů • znázorňuje body v soustavě souřadnic • řeší slovní úlohy • tvoří sloupkový diagram • hledá a třídí statistické údaje • řeší nestandartní úlohy • vyjádří celek různými zlomky • vypočítá celek, je-li dán zlomek 1/n a část, která mu odpovídá • vypočítá celek, je-li dán zlomek m/n a část, která mu odpovídá • sčítá zlomky se stejným jmenovatelem pomocí obrázků a zapisuje součet zlomků • odčítá zlomky se stejným jmenovatelem pomocí obrázků a zapisuje rozdíl zlomků • zapisuje a čte smíšená čísla • převádí smíšené číslo na zlomek s čitatelem větším než je jmenovatel a obráceně • sčítá, odčítá a porovnává smíšená čísla a zlomky • vyhledává rovnoběžníky • rýsuje rovnoběžník • zjišťuje vlastnosti úhlopříček čtverce a obdélníku • rýsuje čtverec a obdélník • vypočítá obvod čtverce a obdélníku • provádí převody jednotek • odhaduje délky • upevňuje si návyky správného rýsování
NÁŠ SVĚT • objasní význam Slunce pro Život na Zemi • porovná planety Sluneční soustavy • vyjmenuje planety Sluneční soustavy • popíše fáze Měsíce • objasní význam reforem císařovny Marie Terezie a císaře Josefa II. • vysvětlí pojmy osvícenství a osvícenci • určí autory státní hymny • posoudí, jak vynálezy změnily život lidí
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Podstatná jména Koncovky podstatných jmen Slovesa Shoda přísudku s podmětem Základní skladební dvojice. nevyjádřený podmět. Komunikační a slohová výchova Popis předmětu Nebezpečí z internetu Plakát Literární výchova Práce s textem Povídání nad knihou
ANGLICKÝ JAZYK Unit 2 Friends and family 2.C Sloveso být – otázka, odpověd 2.D What day is it today? Dny v týdnu Culture, Revision, Project_My family Unit 3 My world 3.A I´ve got a computer: slovíčka technická Zařízení, Sloveso „to have got“ – klad
MATEMATIKA Závislosti Zlomky
G – Rovnoběžníky G – Test Co už umím
NÁŠ SVĚT Žijeme ve vesmíru Měsíc Slunce Sluneční soustava Hvězdy, galaxie a vesmír Pozorování vesmíru ze Země Pozorování vesmíru z vesmíru
Novověk – naše země za vlády králů Vláda Marie Terezie a Josefa II. Vynálezy mění život lidí (18. a 19. století) |
Pracovní učebnice ČJ 9.týden str. 18-21 10.týden str. 22–25 11.týden str. 26 12.týden str. 27-28 13.týden str. 29-31
Book 9.týden str. 21 10.týden str. 22 - 23 11.týden str. 24-27 12.týden str. 28-29 do cv. 3 13.týden str. 29 – 30
Učebnice str. 24-35 PS str. 21-32
Učebnice str. 94-96 PS str. 52-54 PS str. 51
Učivo realizováno formou Badatelen a Učíme se venku |
6. – 10. 11. 2023
|
|||
13. – 17. 11. 2022 pátek. státní svátek |
|||
20. – 24. 11. 2023 |
|||
27. 11.– 1. 12. 2023
|
Tematický plán učiva - měsíční
PROSINEC 2023, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
4. – 8. 12. 2023
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • vyhledá přídavná jména • přiřadí přídavné jméno ke vzoru tvrdému a měkkému • seznámí se s pravopisem koncovek přídavných jmen měkkých • vypráví o našich tradicích a svátcích • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • řekne, které předměty, mazlíčky vlastní • zeptá se kamaráda, které předměty, mazlíčky vlastní • pojmenuje barvy • porovná 2 obrázky a označí rozdíly
MATEMATIKA • čte a zapisuje čísla větší než milion • určuje počet řádů čísel • počítá po milionech, desetimilionech, stamilionech • zapisuje čísla rozvinutým zápisem • znázorňuje čísla na číselné ose • porovnává čísla • pracuje s uspořádanou řadou • zaokrouhluje víceciferná čísla • pamětně a písemně sčítá a odčítá víceciferná čísla • počítá s kalkulačkou • řeší rovnice a nerovnice • dělí víceciferná čísla dvojciferným dělitelem • řeší slovní úlohy • řeší nestandartní úlohy • skládá mnohoúhelníky z papíru • určuje počet stran a počet vrcholů mnohoúhelníků • správně pojmenuje mnohoúhelníky • kreslí mnohoúhelníky • rýsuje mnohoúhelníky • vypočte obvod mnohoúhelníku • rýsuje pravidelný šestiúhelník • upevňuje si návyky správného rýsování
NÁŠ SVĚT • vysvětlí význam botanických a zoologických zahrad • vyjmenuje různé druhy prostředí živých organismu v ČR (ekosystémy)
• zhodnotí život v českých zemích koncem 19. a poč. 20. století • seznámí se s průběhem 1. světové války • popíše život Čechů a Slováků za 1. světové války |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Přídavná jména-měkká, tvrdá Přídavná jména měkká (vzor jarní) Komunikační a slohová výchova Vánoce se blíží-tradice a svátky (popis a vyprávění) Literární výchova Práce s textem Čtení a naslouchání
ANGLICKÝ JAZYK Unit 3 My world 3.A Sloveso „to have got“ – zápor 3.B Mut´s present: barvy, umístění přídavných jmen ve větě 3.C Have you got a pet? Domácí mazlíčci, sloveso „to have got“ otázka
MATEMATIKA Čísla větší než milion
G – Mnohoúhelníky
NÁŠ SVĚT Pozorování rostlin a živočichů v botanických a zoologických zahradách Význam botanických a zoologických zahrad Co už víme o České republice Společenstva v České republice
Významné události nových českých dějin České země ve 2. polovině 19. století První světová válka Jak jsme žili za války |
Pracovní učebnice ČJ 14.týden str. 32 15.týden str. 33-34 16.týden
Book 14.týden str. 29-30 cv. 1, 2 15.týden str. 30 - 31 16.týden str. 32-33
Učebnice str. 36-41 Pracovní sešit str. 33-36 Učebnice str. 97-99 PS str. 55-59 |
11. – 15. 12. 2023
|
|||
18. – 22. 12. 2023
|
|||
25. – 29. 12. 23 celý týden vánoč. prázd. |
Tematický plán učiva - měsíční
LEDEN 2024, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
1. – 5. 1. 2024 pondělí, úterý vánoč. prázd.
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • seznámí se s pravopisem koncovek přídavných jmen tvrdých • seznámí se s pravidly pravopisu u přídavných jmen přivlastňovacích • seznámí se s jmennými tvary přídavných jmen (přísudek jmenný) • zopakuje si pravidla vyprávění • dokončí vypravování • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • hovoří o vyučovacích předmětech ve škole • orientuje se v rozvrhu hodin • získá povědomí o školách v Anglii a Walesu • pojmenuje části lidského a zvířecí těla • vyjádří, kolik je hodin • zeptá se na čas a odpoví na podobnou otázku
MATEMATIKA • zapíše, čte a znázorní zlomky se jmenovateli 10, 100, 1 000 • zapíše desetinné zlomky jiným zlomkem • zapíše desetinné zlomky smíšeným číslem • vyznačuje desetinné zlomky a smíšená čísla na číselné ose • porovnává desetinné zlomky a smíšená čísla pomocí číselné osy • orientuje se na číselné ose • počítá úlohy typu 2/10 z 80, o 9/10 více/méně, 7/10 z ? je 35 • sčítá a odčítá desetinné zlomky a smíšená čísla • určuje souřadnice bodů vyjádřené desetinnými zlomky • převádí délkové, objemové jednotky a jednotky hmotnosti
NÁŠ SVĚT • vysvětlí, do které skupiny živých organismů patří člověk • zopakuje si hlavní znaky savců • popíše orgánové soustavy lidského těla • popíše základní stavbu kostry • popíše podle obrázky hlavní svaly • vysvětlí, jak člověk využívá svou sílu • objasní vznik Československé republiky • uvede nejvýznamnější osobnosti |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Přídavná jména tvrdá (vzor mladý, mladá, mladé) Přídavná jména přivlastňovací Jmenné tvary přídavných jmen Komunikační a slohová výchova Vyprávění – Příhoda na řece Literární výchova Práce s textem Povídání nad knihou
ANGLICKÝ JAZYK Unit 3 My world 3.D My school: Předměty ve škole, školství v Anglii a Walesu, popis těla Revision, My project Unit 4 Time 4.A What´sthe time, please? Určování času, předložky související s časovými údaji
MATEMATIKA Desetinné zlomky Pololetní test
NÁŠ SVĚT Člověk – součást přírody Společné znaky člověka s ostatními živočichy Stavba lidského těla Opěrná soustava (kostra) Svalová soustava
Novověk – naše země po vzniku republiky Vznik Československé republiky Co bylo potřeba Jak republika hospodařila Jak se žilo v nové republice
|
Pracovní učebnice ČJ 18.týden 19.týden str. 35-36, 40-41 20.týden str. 37–39 21.týden str. 42-43 22.týden str.44
Book 18.týden str. 34 19.týden str. 35 - 37 20.týden str. 38-39 21.týden str. 40 22.týden str. 41
Učebnice str. 42-47 PS 2 str. 5-10 PS 1 str.37-43, 60
|
8. – 12. 1. 2024
|
|||
15. – 19. 1. 2024
|
|||
22. – 26. 1. 2024
|
|||
pátek 2. 2. polol. prázd.
|
Tematický plán učiva - měsíční
ÚNOR 2024, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
5. – 9. 2. 2024
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • seznámí se s pravidly stupňování přídavných jmen • opakuje znalosti o přídavných jménech • vyjmenuje slovní druhy • přiřazuje slova k slovním druhům • zopakuje znalosti o podstatných a přídavných jménem • zopakuje si, z jakých částí se skládá dopis • napíše dopis • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • pohovoří a popíše každodenní aktivity • pohovoří a popíše volný čas
MATEMATIKA ▪ zapíše a čte desetinné číslo s řády desetin, setin a tisícin • zapíše desetinný zlomek nebo smíšené číslo desetinným číslem a obráceně • modeluje desetinná čísla v kruhu, čtvercové síti, na úsečce i pomocí složitějších geometrických útvarů • modeluje desetinné číslo pomocí eurominci • vyznačuje desetinné číslo na číselné ose • porovnává desetinná čísla pomocí číselné osy a zápisu • poznává souřadnice bodů vyjádřené desetinnými čísly • převádí délkové, objemové jednotky a jednotky hmotnosti a obsahu • určuje obvod a obsah mnohoúhelníků ve čtvercové síti • určuje obvod a obsah čtverce a obdélníku pomocí vzorce • převádí čtverečné jednotky • řeší slovní úlohy • doplňuje tabulky • orientuje se v plánku bytu • řeší nestandardní úlohy • upevňuje si návyky správného rýsování • hledá souměrné stavby na obrázcích • tvoří souměrné stavby pomocí kostek • zjišťuje počet os souměrnosti čtverce, obdélníku, kruhu a trojúhelníku • dokresluje souměrné obrázky ve čtvercové síti • převádí jednotky délky a obsahu
NÁŠ SVĚT • vysvětlí, proč je krev pro lidské tělo důležitá • popíše složení krve • zná, jak dělíme cévy • změří si srdeční tep • zná druhy krvácení a seznámí se s první pomocí • popíše dýchací soustavu • uvede, jak předcházet onemocněním dýchacích cest • seznámí se se základy první pomoci při zástavě dechu, vdechnutí cizího tělesa • seznámí se s hlavními událostmi 2. světové války • popíše, co znamenal roku 1948 v našich dějinách • popíše život lidí v totalitě |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Stupňování přídavných jmen Procvičování přídavných jmen Slovní druhy Podstatná jména Přídavná jména Komunikační a slohová výchova Psaní dopisu Literární výchova Práce s textem Čtení a naslouchání
ANGLICKÝ JAZYK Unit 4 Time 4.B My day: každodenní činnosti, přítomný čas prostý 4.C Free time: volnočasové činnosti, přítomný čas prostý
MATEMATIKA Desetinná čísla G – Obsahy rovinných obrazců G – Souměrnosti
NÁŠ SVĚT Člověk – součást přírody Oběhová soustava Dýchací soustava
Novověk – naše země po vzniku republiky Druhá světová válka V naší republice po válce Rok 1948 Co změnila komunistická vláda Co lidé museli a nesměli v době nesvobody |
Pracovní učebnice ČJ 23.týden str. 45 24.týden 25.týden str. 46–47 26.týden str. 48-50
Book 23.týden str. 42 25.týden str. 43 26.týden str. 44
Učebnice str. 52-60 PS 2 11-16 Učebnice str. 100-106 PS 2 44-47 |
12. – 16. 2. 2024 jarní prázdniny
|
|||
19. – 23. 2. 2024
|
|||
|
Tematický plán učiva - měsíční
BŘEZEN 2024, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
4. – 8. 3. 2024
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • rozděluje zájmena k jednotlivým druhům • užívá správné tvary zájmen já, ty, on, ona, můj • rozděluje číslovky na určité a neurčité • určí mezi nimi základní, řadové, násobné a druhové • užívá správně tvary číslovek dvě, obě, tři, čtyři • vytvoří pozvánku na akci třídy • vyplní složenku, podací lístek • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • užívá přítomný čas prostý v kladu, záporu a otázce ve všech osobách • hovoří a píše o svém volném čase
MATEMATIKA • vyjadřuje čas v různých časových pásmech • převádí jednotky času • přiřazuje jednotky času k časovým údajům • řeší slovní úlohy • čte a zapisuje římské číslice • převádí jednotky hmotnosti • uspořádá údaje podle hmotnosti • převádí jednotky objemu • uspořádá objemové údaje podle velikosti • řeší nestandardní úlohy • vyhledává tělesa v architektuře a v okolním prostředí • určuje vlastnosti těles • rýsuje sítě krychle a kvádru • rozlišuje sítě jehlanu, kužele, válce • řeší slovní úlohy • převádí jednotky obsahu • vypočítá povrch krychle a kvádru ze sítě • vypočítá povrch papírových krabiček • upevňuje si návyky správného rýsování
NÁŠ SVĚT • popíše, jakou cestou prochází v lidském těle potrava, kterou přijímáme • popíše zásady zdravé výživy • popíše potravinovou pyramidu • sestaví jídelníček zdravé a vyvážené stravy • popíše vylučovací a kožní soustavu • popíše, jak pečovat o kůži • vyjmenuje činnosti mozku (ovládané vůlí, neovládané vůlí) • seznámí se s novodobými dějinami • vypráví o událostech 17. listopadu • vypráví o dalších významných událostech v ČR |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Slovní druhy – zájmena: druhy zájmen Zájmena-skloňování: já, ty, on, ona, můj, má, mé Slovní druhy – číslovky: druhy číslovek Číslovky-skloňování Slovní druhy-slovesa Komunikační a slohová výchova Pozvánka (Oznámení) Složenka, podací lístek Literární výchova Práce s textem Čtení a naslouchání Povídání nad knihou
ANGLICKÝ JAZYK Unit 4 Time 4.D Mickey, Millie and Mut: příběh, přítomný čas prostý Culture – sport, Music Revision, Your project
MATEMATIKA Jednotky času, hmotnosti, objemu Římské číslice
G - Tělesa
NÁŠ SVĚT Člověk – součást přírody Trávící soustava Vylučovací soustava Kožní soustava Nervová soustava
Novověk – naše země po vzniku republiky Pokus o nápravu (rok 1968) Sametová revoluce Rozdělení ČR Události posledních let
|
Pracovní učebnice ČJ 27.týden str. 51 - 52 28.týden str. 53 29.týden str. 54-55 30.týden str. 56
Book 27.týden str. 46 28.týden str. 47 29.týden str. 43-44 30.týden str.50 - 51
Učebnice str. 61-62 PS 2 17-20 Učebnice str. 107-110 PS 2 49-51 |
11. – 15. 3. 2024
|
|||
18. – 22. 3. 2024
|
|||
25. – 29. 3. 2024 čtvrtek, pátek velik. prázd.
|
Tematický plán učiva - měsíční
DUBEN 2024, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
1. – 5. 4. 2024 pondělí velikon. prázd.
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • procvičuje určování dalších slovních druhů • vhodně užívá vět jednoduchých a souvětí ve svých mluvených i psaných projevech • seznamuje se s psaním čárky ve větě i v souvětí • rozlišuje spisovnou a nespisovnou češtinu a v odpovídajících situacích se snaží využívat spisovnou podobu • dá popis pracovního postupu do správného pořadí • vymyslí krátký příběh • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je • volně reprodukuje text • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • popíše místnost • rozumí slyšenému popisu pokoje • řekne a napíše, kde se předmět nachází • popíše dům • vyhledá konkrétní údaje ve čteném popisu • pojmenuje budovy, místa ve městě • rozumí popisu města a umístění budov v něm
MATEMATIKA • pamětně a písemně sčítá desetinná čísla bez přechodu desítky • pamětně a písemně sčítá desetinná čísla s přechodem desítky • pamětně a písemně odčítá desetinná čísla bez přechodu desítky • pamětně a písemně sčítá desetinná čísla s přechodem desítky • zaokrouhluje desetinná čísla • násobí 10, 100, 1 000 • dělí 10, 100, 1 000 • provádí výpočty s desetinnými čísly na kalkulačce • staví z kostek podle fotografie a obrázku • určuje pohledy shora, zepředu, zprava u dané stavby • zjišťuje objem stavby počtem krychlí • připravuje se na výpočet objemu krychle a kvádru • dokresluje souměrné stavby • rozvíjí si prostorovou představivost • řeší nestandardní úlohy
NÁŠ SVĚT • vyjmenuje smyslové orgány • uvede příklady našich smyslů • objasní, proč je důležité chránit naše smyslové orgány před poškozením • ví, z čeho se skládá a jak pracuje hormonální soustava • ví, z čeho se skládá a jak pracuje rozmnožovací soustava • rozlišuje vývojová stádia člověka • zhodnotí změny probíhající v těle dívek a chlapců v období puberty • orientuje se v bezpečném způsobu sexuálního chování dívek a chlapců • zná základní práva a povinnosti • zná, jak můžeme ovlivnit fungování státu • popíše dělení státní moci • vysvětlí, jak stát zajišťuje bezpečnost • popíše, co stát zajišťuje a podporuje • vysvětlí, co je to občanská společnost • zná pravidla fungování v lidské společnosti • ví, co jsou to média • vysvětlí, jak nás média a reklama ovlivňují |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Slovní druhy: příslovce, předložky, spojky, částice, citoslovce Psaní čárky ve větě a v souvětí Stavba souvětí Spisovnost a nespisovnost Komunikační a slohová výchova Popis pracovního postupu Vyprávění Literární výchova Práce s textem Čtení a naslouchání Povídání nad knihou
ANGLICKÝ JAZYK Unit 5 Places 5.A My room: nábytek, předložky místa 5.B Our house: dům, místnosti, There is/There are 5.C Our town: místa a budovy ve městě, vazba There is/There are otázka
MATEMATIKA Počítání s desetinnými čísly Test učiva – Co už umím
G – Stavby z krychlí G – Test učiva Co už umím
NÁŠ SVĚT Člověk – součást přírody Smyslová soustava Hormonální soustava Rozmnožovací soustava Období lidského života
Jsme občané České republiky Česká republika – demokratický stát Proč žijeme ve státě Občanská společnost Media a my
|
Pracovní učebnice ČJ 31.týden str. seznamuje 57–58 do cv.3 32.týden str. 58-59 33.týden str. 60-61 34.týden
Book 31.týden str. 52–53 32.týden str. 53 33.týden str. 54–55 34.týden str.56–57
Učebnice str. 63-73 PS 2 21-27 Učebnice str. 111-113 PS 2 52 PS2 str. 48 |
8. – 12. 4. 2024
¨
|
|||
15. – 19. 4. 2024
|
|||
22. – 26. 4. 2024
|
Tematický plán učiva - měsíční
KVĚTEN 2024, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
29.4. – 3. 5. 2024 středa 1. 5. stát. svátek
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • poznává v textu přímou a nepřímou řeč • píše velká písmena ve vlastních jménech • zopakuje si a utřídí vědomosti a dovednosti nabyté v 5.ročníku i v ročnících předcházejících • poznávání časopisů pro děti a mládež • seznámí se s inzeráty v časopisech • vytvoří si vlastní inzerát • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je • volně reprodukuje text • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • pojmenuje budovy, místa ve městě • rozumí popisu města a umístění budov v něm • zeptá se a odpoví na otázky týkající se umístění konkrét- mích míst ve městě • zeptá se kamaráda, co umí/neumí dělat, na podobnou otázku odpoví • získá povědomí o původu názvů britských míst, o bydlení v Británii • popíše fyzický vzhled osob • nakreslí osobu podle popisu
MATEMATIKA ▪ ukazuje teploty (celých čísel) na teploměru • ukazuje celá čísla na číselné ose • znázorňuje celá čísla na číselné ose • čte a zapisuje celá čísla • porovnává celá čísla pomocí číselné osy • uspořádá celá čísla • řeší nerovnice • řeší nestandardní úlohy • počítá měsíční úsporu peněz • počítá spoření na dovolenou • propočítá výměnu peněz • vybere finančně výhodnější dovolenou • pracuje s kalkulačkou • vyhledává informace ve vlakovém jízdním řádu • naplánuje cestu vlakem • pracuje s informační tabulí • vyhledává na internetu
NÁŠ SVĚT • vysvětlí, co je to rodina a k čemu slouží • vysvětlí pojem mezilidské vztahy • zná pravidla slušného chování • ví, jak řešit konflikt • vysvětlí pojem rasismus, ekologické a společenské globální problémy • ví, co je to šikana, týrání a sexuální zneužívání a jak se správně zachovat • ví, jak se správně chovat a komunikovat na internetu • vysvětlí pojem kyberšikana • uvědomuje si nebezpečí různých druhů závislostí (alkohol, drogy, automaty, počítačové hry …) • na mapě vyhledá moře a oceány oblévající pobřeží Evropy • na mapě vymezí hranice Evropy • na mapě rozezná evropské nížiny a hory • na mapě vyhledá evropské státy a k nim přiřadí hlavní města • objasní, co je hlavním cílem Evropské unie • vysvětlí, co pro náš stát znamená členství v Evropské unii • stručně popíše (podle mapy) povrch, vodstvo, zemědělství a průmysl v sousedních státech |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Přímá a nepřímá řeč Psaní velkých písmen Psaní i, í, y, ý Opakování Komunikační a slohová výchova Inzerát Literární výchova Práce s textem Čtení a naslouchání Povídání nad knihou (referát)
ANGLICKÝ JAZYK Unit 5 Places 5.C Our town: místa a budovy ve městě, vazba There is/There are otázka 5.D Mickey, Milie and Mut: can/can´t Culture: An English town; English Across the Curriculum: History: towns and cities Revision; Project Unit 6 People 6.A My friends: popis osob
MATEMATIKA Celá čísla Hospodaříme s penězi Práce s daty
NÁŠ SVĚT Člověk ve společnosti Rodina Soužití mezi lidmi Šikana, týrání a sexuální zneužívání Člověk a informace Zdraví a závislosti
Jsme obyvatelé Evropy Evropa – náš domov Naši sousedé: Co víme o Slovensku? Co víme o Rakousku? Co víme o Německu? Co víme o Polsku? Žijeme v Evropské unii |
Pracovní učebnice ČJ 35.týden str. 62 - 63 36.týden str. 64-65 37.týden str. 66-67 38.týden str. 68-69 39.týden str.70-71
Book 35.týden str. 56–57 36.týden str. 58-59 37.týden str. 60–61 38.týden str.62–63 39.týden str.64 - 65
Učebnice str. 74-75 56 - 57 PS 2 28-30
|
6. – 10. 5. 2024 středa 8. 5. stát. svátek
|
|||
13. – 17. 5. 2024
|
|||
20. – 24. 5. 2024
|
|||
27. – 31. 5. 2024
|
Tematický plán učiva - měsíční
ČERVEN 2024, 5. ročník
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
3. – 7. 6. 2024
|
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA • zopakuje si a utřídí vědomosti a dovednosti nabyté v 5.ročníku i v ročnících předcházejících • pozná reklamu a popíše manipulativní komunikaci v ní • popíše příklady chování v případě manipulování s jeho osobou a začíná je využívat • najde rozdíl mezi textem informativním, zábavním, reklamním • čte s porozuměním náročné texty potichu i nahlas • zlepšuje dovednost tichého čtení s porozuměním • odpovídá na otázky k textu buď samostatně nebo výběrem • dramatizuje texty • vyjádří své dojmy z četby a zaznamená je • volně reprodukuje text • při jednoduchých rozborech literárních textů používá elementární literární pojmy (hádanka, pohádka, říkanka, báseň, spisovatel, kniha, čtenář, básník, divadlo, herec, režisér, lyrika, epika, verš, rým, přirovnání, básnický přívlastek, bajka, povídka)
ANGLICKÝ JAZYK • vyjádří, co lidé dělají • vyjádří, co má na sobě • popíše svoje a kamarádovo oblečení
MATEMATIKA ▪ porovnává víceciferná čísla • znázorňuje víceciferná čísla na číselné ose • zaokrouhluje víceciferná čísla • doplňuje číslice do zápisu čísel • řeší nerovnice • pamětně sčítá, odčítá, násobí a dělí víceciferná čísla • řeší rovnice • řeší slovní úlohy • převádí jednotky času, objemu a hmotnosti • počítá se zlomky • počítá s desetinnými čísly • pracuje s tabulkami • řeší nestandardní úlohy • graficky porovnává úsečky, provádí jejich grafický součet a rozdíl • odhaduje a měří délky úseček • rýsuje kolmice, rovnoběžky a různoběžky • určuje vzájemné polohy kružnic • rýsuje různé typy trojúhelníků • rozeznává mnohoúhelníky • převádí jednotky délky a obsahu • vypočítá obsah a obvod jednoduchých mnohoúhelníků • pracuje se souměrnými útvary • vypočítá povrch krychle a kvádru • poznává sítě kvádru • staví stavby z krychlí • upevňuje návyky správného rýsování
NÁŠ SVĚT • zná zásady při cestě do školy a ze školy • bezpečně ovládá pravidla chodce a cyklisty • ví, jak se bezpečně chovat při sportu • zná pravidla při setkání s toulavými zvířaty • ví, jaké nebezpečí číhá v domácnosti • zná pravidla pro poskytnutí první pomoci • natrénuje si postup při volání zdravotnické záchranné služby • seznámí se s pravidly chování při vyhlášení mimořádné události • vyjmenuje mezinárodní organizace a vysvětlí jejich význam • seznámí se s pojmem globalizace • ví, jak přispět k ochraně životního prostředí |
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Jazyková výchova Opakování Komunikační a slohová výchova Reklama Literární výchova Práce s textem Čtení a naslouchání Povídání nad knihou
ANGLICKÝ JAZYK Unit 6 People 6.B Saturday morning: přítomný čas průběhový 6.C Are we going to the shops? Přítomný čas průběhový otázka 6.D Clothes: oblečení, How much…? Story
MATEMATIKA Opakování
G – Opakování
NÁŠ SVĚT Člověk ve společnosti Osobní bezpečí Přivolání odborné pomoci Mimořádné události
Jsme obyvatelé světa Naše role ve světě |
Pracovní učebnice ČJ 40.týden str. 72 - 73 41.týden str. 74-75 42.týden str. 76-83
Book 40.týden str. 66–67 41.týden str. 68-69 42.týden str. 70–71
Učebnice str. 77-81 PS 2 32-39
Učebnice str. 114–117 PS2 str. 54-56
|
10. – 14. 6. 2024
|
|||
17. – 21. 6. 2024
|
|||
24. – 28. 6. 2024
|
Tematický plán učiva
HUDEBNÍ VÝCHOVA
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Metody a formy práce |
Poznámky |
Září
Říjen
Listopad
Prosinec
Leden
Únor
Březen
Duben
Květen
Červen
|
• osvojí si nejméně 10 písní • pozná rozdíl mezi legátem a staccatem – používá při přednesu písní • při správném pěveckém dýchání prodlužuje výdech, váže tóny • rozlišuje melodii od doprovodu • na lidových písních aplikuje dvojhlas |
Pěvecké činnosti – správná pěvecká technika, melodie, doprovod Lidová a umělá píseň Populární píseň Koruna Lidový dvojhlas |
Rozezpívání
Melodie, rytmus
Rytmická cvičení
Dynamika, psaní značek
Rytmické hry
Psaní not
Píseň lidová, píseň umělá
Intonační cvičení
Melodicko – rytmický doprovod
Tanečky
Doplňování rytmu písničky
Melodické hádanky
Doplňování rytmu
Melodické hry
Rytmická štafeta
|
Správné dýchání Artikulační cvičení
Lidová píseň Umělá píseň
TV – rytmická gymnastika a tanec
Vyjádření představy pohybem, zvukem
Relaxační chvilky |
• tvoří doprovod k lidovým písním pomocí dvou tónů • rozpoznává předehry, mezihry a dohry • aplikuje hru na tělo |
Tvořivé činnosti – jednoduchý doprovod písní, předehra, mezihra |
|||
• doprovodí písně na rytmických nástrojích předehře a dohře • používá notu i pomlku osminovou, čtvrťovou, půlovou i celou • doplní takt ve 2/4, 3/4, 4/4 taktu |
Rytmus Metrum Doprovod písně Předvětí a závětí Rytmizace říkadel Rytmické doprovody písní (Orffovy hudební nástroje). |
|||
• na vybraných poslechových skladbách rozezná dvojdílnou a třídílnou hudební formu, rondo • seznámí se se skladbami v podání pěveckých sborů (dětského, mužského, ženského, smíšeného) • aktivně poslouchá písně lyrické, žertovné, hymnické • aktivně poslouchá státní hymnu |
Poslechové činnosti – hudební formy, Sbory Státní hymna Třídní hymna |
|||
• zná pojmy repetice, houslový klíč mf, f a umí je v písni použít |
Orientace v notovém zápisu |
|||
• zjistí a pozná zajímavé epizody ze života hudebních skladatelů |
Skladatelé |
|||
• pohybem vyjádří třídobý takt • používá kroky se zhoupnutím |
Pohybové činnosti – vyjádření hudby pohybem Pohybový doprovod znějící hudby (3/4 a 4/4 takt, valčík, menuet) Pohybové vyjádření hudby (pantomima a pohybová improvizace) Orientace v prostoru (pamětné uchování tanečních pohybů) Menuet, jazzový tanec (charleston) |
Tematický plán učiva
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
Září
Říjen
Listopad
Prosinec
Leden
Únor
Březen
Duben
Květen
Červen
|
• rozvíjí představivost a tvořivost, ohraničuje představy určité situace, děje a charakterizuje je • vyjádří děj, prostorové vazby mezi obrazovými prvky a poměr jejich velikosti, hlavně figur • vyjádří barevný kontrast a rozmístěním obrazových prvků prostor • vyjádří pohyb a charakteristiku postav • barvou vyjádří určitou náladu (veselost, smutek, dramatičnost) • vědomě využívá tvarovou a barevnou nadsázku • prezentuje a hodnotí svoji práci na základě daných kritérií |
Tematické práce |
NS – mapa
Sebehodnocení |
• pozoruje, výtvarně vnímá a analyzuje tvar a růst zajímavých přírodnin • osvojuje si technické dovednosti při používání čistých, lomených a tmavých barev • pozoruje barvy přírody na vycházce, pozoruje vhodná výtvarná díla, barevné fotografie. • vystihuje barvy přírody, vyhledává vhodnou barevnost k přírodním tvarům • poznává a využívá symetrii přírodních tvarů při výtvarném zpracování různými technikami |
Výtvarné osvojování přírody |
||
• na základě přímého pozorování analyzuje znaky předmětu a výtvarně ho zobrazuje • vystihuje barevnost předmětu • vyjadřuje barevný a světelný kontrast předmětu a pozadí, předměty zobrazuje v malých skupinách • načrtne jednotlivé architektonicky zajímavé objekty a využije je jako základní obrazové prvky ve volné tematické kompozici |
Výtvarné osvojování předmětů |
||
• využívá výrazovost barvy na vyjádření představy a fantazie při malbě jednotlivých fantastických bytostí • uplatňuje základní principy barevné harmonie |
Barva a linie |
||
• pozná rozdílné vlastnosti a tvárné možnosti různých plastických materiálů • z jednoduchých základních tvarů (koule, válec) modeluje užitkové předměty • prořezáváním, nalepováním, ubíráním a vytlačováním vytváří různé typy dekorativních kachlíků |
Modelování a organizace prostoru |
||
• poznává a chápe principy a smysl dekorativní tvorby z hlediska závislosti předmětu od materiálu • vhodně zařazuje dekorativní prvky, vytvářené různými technikami, používá různý materiál a nástroje • vytváří dekorativně užitkové předměty z různých materiálů |
Dekorativní práce |
||
• poznává různé způsoby uměleckého vyjádření skutečnosti v malbě, sochařství • seznamuje se se základními prvky architektury (renesance, baroko) • seznamuje se s výtvarnou úpravou knihy (druh, velikost a typ písma, umístění, ilustrací, titulní list, tiráž, předsádka, přebal, vazba) • navštěvuje výstavy, regionální památky a zajímavosti • seznamuje se s druhy lidového umění (např. lidový kroj, hračka, kraslice, lidová architektura…) |
Výtvarné umění a umělecký sloh |
Tematický plán učiva
PRACOVNÍ ČINNOSTI
Časové rozložení |
Konkretizované výstupy |
Učivo |
Poznámky |
Září
Říjen
Listopad
Prosinec
Leden
Únor
Březen
Duben
Květen
Červen
|
• poznává vlastnosti papíru a jiných materiálů (tloušťka, hrubost, ohebnost, savost, velikost ..) • pracuje podle přesně daného postupu • stříhá a prostřihuje s pečlivostí • dělí na přesné části – polovina, čtvrtka … • obkreslí s přesností šablonu a přesně vystřihuje • kombinuje různé druhy materiálů • sešívá dvě textilie • pozná symboly značek na textilu • seznamuje se s různými modelovacími hmotami • vytváří z různých modelovacích hmot jednoduché dekorativní ozdoby • rozlišuje materiály z živé a neživé přírody a vhodně je užívá k práci |
Práce s drobným materiálem |
|
• skládá a rozkládá geometrická tělesa (krychle, kvádr, různé tvary krabiček) • pracuje se slovním návodem • přesně odměřuje a vystřihuje • provádí konstrukce z krabiček dle vlastního návrhu |
Konstrukční činnost |
||
• seznamuje se s neznámými pokojovými rostlinami, vyhledává o nich informace v literatuře • rozlišuje jedovaté a nebezpečné pokojové rostliny, rostliny jako drogy • pečuje o rostliny dle nabytých zkušeností |
Pěstitelské práce |
||
• provede vhodný výběr a nákup potravin na přípravu rychlého občerstvení • dodržuje čistotu a pořádek při přípravě občerstvení • při přípravě občerství dbá na zásady správného stravování • sestaví jídelníček dle zásad správné výživy • popíše jednoduchý elektrospotřebič • připraví slavnostní tabuli • zhotoví jednoduchý pokrm dle své fantazie |
Příprava pokrmů |