NAŠE UČEBNICE

 
Co tvoří základ souboru vzdělávacích materiálů AMOS?
Co inovativně přinášejí vzdělávací materiály AMOS každému žákovi?
  • větší samostatnost a posílení vnitřní motivace od první hodiny 1. ročníku díky:
    • piktografickým zadáním

    • jednotné grafické podobě

    • dvojímu stránkování

      • použití analogických cvičení

      • systematickému rozvoji typologií cvičení

  • možnost být úspěšný při čtení přiměřeně obtížných textů v matematice i prvouce, což dále napomáhá chápání a řešení úloh
  • interaktivní podporu ve formě MIUč+ s přesně zacílenými interaktivními cvičeními
  • více příležitostí k pochopení a osvojení látky s dostatkem možností pro individuální přístup
Jak je soubor výukových materiálů AMOS didakticky provázán z hlediska uplatnění čtenářských dovedností?

V souboru výukových materiálů AMOS jsou použity texty umožňující žákům uplatnit čtenářské dovednosti s časově přiměřeným odstupem od slabikáře již od 3. týdne 1. ročníku. Během pilotního ověřování se potvrdilo, že všichni žáci mají možnost být v matematice a prvouce při čtení úspěšní.

 

Objevujeme a poznáváme s Oskarem pro 1. ročník s šesti výhodami:

1. PIKTOGRAFICKÉ ZADÁNÍ: Pomocí piktogramů mohou žáci od 1. hodiny 1. ročníku samostatně číst zadání

Přehled piktogramů
Přehled piktogramů – Piktogramy jsou postupně zaváděny a obrazově vysvětlovány. Piktografická zadání zvyšují samostatnost žáků při práci s materiály, tím je posilováno vzdělávací sebevědomí žáků.

2. MYŠLENKOVÉ MAPY: Systematicky využívá myšlenkové mapy jak k navození témat a inspiraci vyjadřování žáků, tak k opakování.

Strana 16 - shrnující myšlenková mapa ke kapitole podzim
Ukázka str. 16 – Příklad shrnující myšlenkové mapy ke každé kapitole – Pomocí paměťových obrázků jsou opakováním fixována témata ke kapitole podzim: Počasí na podzim, Oblékání, Ovocné stromy, Podzimní zahrada, Les na podzim a Zvířata na podzim.

3. APLIKACE ČTENÍ: Průběžně využívá nabývané čtenářské dovednosti. V prvouce jsou zařazeny pouze texty, které žáci umí přečíst, to žákům umožňuje jak procvičit samotné čtení, tak nabývat nové dovednosti a poznatky z prvouky.

str 29 - Objevujeme a poznáváme s Oskarem - uplatnění čtení
Ukázka str. 29 – Téma zimních sportů je uvozeno jednoduchým obrázkovým čtením – Úroveň čtení v prvouce je vždy mírně snazší než ve slabikáři, a baví tak číst všechny žáky.

4. POUŽÍVÁNÍ SAMOLEPEK: Přílohou učebnice je sada samolepek, které žáci využívají ve vybraných cvičeních a pro lepší orientaci v probírané látce (nahrazuje vystřihování a lepení lepidlem).

Ukázka str. 23 před a po nalepení – Příklad úlohy: „Vyprávěj a nalep.“ Žák vypráví o obrázku a pozoruje, co v pokoji není zcela v pořádku (např. zvadlé květiny, nevynesený odpadkový koš, …). Uvažuje o tom, jak pokoj uklidit, a pak vybere vhodné samolepky a nalepí
je na správné místo na obrázku.

5. POKUSY: K učebnici je vytvořena sada pokusů v úrovni, která umožňuje samostatné provádění pokusů žáky. Pokusy napomáhají rozvíjet pozorovací dovednosti žáků, rozšiřují slovní zásobu a jsou přínosným zpestřením výuky.

Pokusy jsou součástí MIUč+ Oskarova prvouka 1, lze je také zakoupit samostatně jako MIUč+ Oskarovy pokusy 1.

6. MIUč+: K učebnici je vytvořena interaktivní verze, která přispívá k efektivnosti výukového procesu a poskytuje žákům jasnou vizuální oporu.