NAŠE UČEBNICE
Co tvoří základ souboru vzdělávacích materiálů AMOS?
- „Čteme a píšeme s Agátou“ – Živá abeceda, Slabikář, Uvolňovací cviky a Písanky + doplňkové materiály.
- „Matýskova matematika“ učebnice 1.–3. díl + doplňkové materiály.
- „Objevujeme a poznáváme s Oskarem“ učebnice Oskarova prvouka 1 + doplňkové materiály.
Co inovativně přinášejí vzdělávací materiály AMOS každému žákovi?
- větší samostatnost a posílení vnitřní motivace od první hodiny 1. ročníku díky:
- piktografickým zadáním
- jednotné grafické podobě
- dvojímu stránkování
-
- použití analogických cvičení
- systematickému rozvoji typologií cvičení
- možnost být úspěšný při čtení přiměřeně obtížných textů v matematice i prvouce, což dále napomáhá chápání a řešení úloh
- interaktivní podporu ve formě MIUč+ s přesně zacílenými interaktivními cvičeními
- více příležitostí k pochopení a osvojení látky s dostatkem možností pro individuální přístup
Jak je soubor výukových materiálů AMOS didakticky provázán z hlediska uplatnění čtenářských dovedností?
V souboru výukových materiálů AMOS jsou použity texty umožňující žákům uplatnit čtenářské dovednosti s časově přiměřeným odstupem od slabikáře již od 3. týdne 1. ročníku. Během pilotního ověřování se potvrdilo, že všichni žáci mají možnost být v matematice a prvouce při čtení úspěšní.
Objevujeme a poznáváme s Oskarem pro 1. ročník s šesti výhodami:
1. PIKTOGRAFICKÉ ZADÁNÍ: Pomocí piktogramů mohou žáci od 1. hodiny 1. ročníku samostatně číst zadání

2. MYŠLENKOVÉ MAPY: Systematicky využívá myšlenkové mapy jak k navození témat a inspiraci vyjadřování žáků, tak k opakování.

3. APLIKACE ČTENÍ: Průběžně využívá nabývané čtenářské dovednosti. V prvouce jsou zařazeny pouze texty, které žáci umí přečíst, to žákům umožňuje jak procvičit samotné čtení, tak nabývat nové dovednosti a poznatky z prvouky.

4. POUŽÍVÁNÍ SAMOLEPEK: Přílohou učebnice je sada samolepek, které žáci využívají ve vybraných cvičeních a pro lepší orientaci v probírané látce (nahrazuje vystřihování a lepení lepidlem).

je na správné místo na obrázku.
5. POKUSY: K učebnici je vytvořena sada pokusů v úrovni, která umožňuje samostatné provádění pokusů žáky. Pokusy napomáhají rozvíjet pozorovací dovednosti žáků, rozšiřují slovní zásobu a jsou přínosným zpestřením výuky.

6. MIUč+: K učebnici je vytvořena interaktivní verze, která přispívá k efektivnosti výukového procesu a poskytuje žákům jasnou vizuální oporu.